Middag

Middag

De mens en de effecten van digitalisering

Doortje Smithuijsen – Keynote Spreker

Digitale verslavingen: gameverslaving, pornoverslaving, Instagramverslaving – eigenlijk elke verslaving die de digitalisering met zich mee heeft gebracht. Wil jij meer over deze onderwerpen weten? Of Doortje een vraag hierover stellen? Sluit dan aan bij deze livestream van CDC21!

Foto: Annelie Bruijn

Doortje Smithuijsen is filosoof en journalist; ze verdiept zich vooral in digitalisering en de effecten hiervan op de mens. Vorig jaar april kwam haar boek ‘Gouden Bergen’ uit, waarvoor ze een jaar lang verschillende influencers volgde in hun dagelijks leven. Ze wilde weten wat er schuilgaat achter de perfecte plaatjes op Instagram. Inmiddels verdiept ze zich in digitale verslaving.

Tijd: 14.15 – 14.50 uur

Area 51

Govert Sweep  Keynote Spreker

Tijdens het congres spreekt Malou over hoe je online impact kan maken met kunst, cultuur en duurzame initiatieven en een groter publiek kan bereiken.  

Govert Sweep is 23 jaar oud. Hij reist de hele wereld rond op zoek naar de spannendste en meest uitdagende avonturen. Op zijn YouTube kanaal vind je onder andere video’s waarin hij verlaten locaties bezoekt, spooktochten doet en afreist naar bijzondere landen. Govert is een content creator pur sang en timmert al jaren aan de weg op zowel YouTube als Instagram en met succes! Inmiddels heeft hij 420.000 abbonees op YouTube en 152.000 volgers op Instagram.

Tijd: 17.00 – 17.35 uur

Huh? Wat bedoelt u?

Jeroen Tebbe

1 op 6 nederlanders hebben lage digitale vaardigheden. En (mythbuster) dat zijn ook jongeren. Hoe ga jij een wereld designen waar niemand buiten de boot valt?

Jeroen Tebbe is internationaal bekroond reclamemaker, strateeg en zelfbenoemd eenvoud deskundige. Met zijn sociaal initiatief ‘Huh?Wat bedoelt u’ hij heeft hij de missie om heel Nederland eenvoudig te maken.

Tijd: 15.10 – 15.40 uur

Interactive Content – From Impressions to Expressions

Marvin Pranger

De online consumptie is het afgelopen jaar flink veranderd. Dagelijks word je zo overspoeld met content, dat jouw aandacht daarom terecht het nieuwe valuta genoemd mag worden. Maar welke mediavormen houden het hoofd boven water in deze strijd om onze aandacht? Hoe verander je als bedrijf een passieve lezer in een actieve deelnemer van jouw content? Hoe maak je een digitale impact bij jouw digitale publiek?

Tijdens deze sessie vertelt Marvin van Maglr over de impact en inzet van interactieve online publicaties. Content die niet alleen visueel aantrekkelijk is, maar ook meetbaar. Want positieve contentervaringen dragen bij om mensen effectiever te informeren, inspireren en te overtuigen. Zo verschuift het doel van content van ‘impressies naar expressies’. Sluit je aan bij de missie om een einde te maken aan saaie statische content.

Marvin is marketeer bij Maglr, het content creatie platform waarmee bedrijven interactieve publicaties creëren en publiceren. Naast dat hij verantwoordelijk is voor alle marketing activiteiten, zet hij zelf ook graag zijn tanden in alles wat met innovatieve technologie en digitale marketing te maken heeft. Hij is ook betrokken als bestuur bij de Social Media Club Breda en lid van de City of Imagineers in Breda.

Tijd: 15.10 – 15.40 uur

TALK ABOUT

Natasja Gregorowitsch & Karen Baelde

Let’s talk about digital impact en het effect op public relations! Een ‘relatie’ aan gaan met jouw publiek is nog nooit zo makkelijk geweest. Of niet? Iedereen is tegenwoordig bijvoorbeeld journalist en kan op elk moment nieuws plaatsen. En social media kan een merk in een split second maken of breken. En hoe maak je gebruik van data die online verkregen is?

 

In een talkshow setting gaan Natasja en Karen samen met host Lonneke Sturme het gesprek aan met de (online) bezoekers van CDC. Naast stellingen die voorgelegd worden kunnen live ook vragen worden beantwoord. Let’s talk!

TALK ABOUT is al 10 jaar dé partner in PR, communicatie en social media. Met hun Brabantse roots & wereldse ideeën helpen zij klanten met het maken van de juiste keuze en het vertellen van het juiste verhaal aan de juiste doelgroep, via de best passende kanalen. Het motto van TALK ABOUT? “We make things worth to talk about!” Oprichters Natasja en Karen gaan graag met jou in gesprek op CDC21.

Tijd: 15.10 – 15.40 uur

Ucademy

Johar Boonman

Will the future be a utopia of interconnective interaction and communication with everything around us or will humanity live in the shadows of elite artificial intelligence until we fade away? The “Internet Of Things” is starting to find shape in the in the world around us. VR- experiences have never been more realistic, AI systems are becoming smarter than human beings and automatization takes over more then 50% of the currently existing jobs. But what exactly do we know about the internet and the possibilities and risks that it brings along? 

Program
In this module we want you to dive deeper into these subjects in an interactive and playful way. You will be able to broaden your mind about the existence of the internet. How did we get here, how does it workwhat can we do with it and what does the future bring? 

Foto: Annelie Bruijn

Johar zijn eerste passie is het creeëren van videoproducties; script writing, regisseren, filmen en editen. Zijn andere grote passie is coaching. “Mensen overtuigen, motiveren en entertainen zit in mijn DNA.”

Tijd: 16.10 – 16.40 uur

City of Imagineers

Mitch van Veldhoven

Liefde? Dat is alles doen wat nodig is, zodat je doelgroep je boodschap begrijpt en doorlult. Weg van doorprikmarketing, bullshitagenda’s en hiërarchie. Haat aan grijze pakken en doen zoals we altijd deden. Voor luisteren, eerlijkheid, een mooiere wereld, balans tussen welvaart en welzijn én een mooie saus. Samengevat: liefde. 

Goedzooi is een creatief bureau dat relaties bouwt tussen merken en hun doelgroep. Dat doen we door samen met de doelgroep verhalen te ontwikkelen die het waard zijn om te vertellen én impact maken. Altijd rebels, anders, vol ‘fuck-it-mentaliteit’, vernieuwend en met liefde. Omdat we geloven dat de wereld wel een portie liefde mist.  

Tijd: 16.10 – 16.40 uur

Influencer

Malou te Wierik

Tijdens het congres spreekt Malou over hoe je online impact kan maken met kunst, cultuur en duurzame initiatieven en een groter publiek kan bereiken.  

Malou te Wierik is mede-eigenaar van Buro Dertig, een communicatiebureau uit Utrecht. Buro Dertig helpt culturele instellingen, overheden en non profits te groeien in aanwezigheid door de juiste communicatie. Dat doen ze met communicatiestrategieën op maat, spraakmakende campagnes of betekenisvolle content en programma’s.

Tijd: 16.10 – 16.40 uur